Du har inga produkter i din varukorg.

Totalt: 0 :-
Alla priser i SEK

Frakt och leveranser

Vid köp i vår E-butik

Vid köp i E-butiken väljer man leveranssätt:

- Hämta i vår butik Bromma - kostnadsfritt och snabbast

- Leverans

 

Leverans

Efter beställning är gjord skickas en orderbekräftelse som anger när ordern är beräknad att levereras hem till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt datum. Du som kund kommer att bli kontaktad av transportföretaget Schenker innan leverans och då få närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Alla våra transporter ombesörjs av Schenker. Beroende på vikt och andra mått kommer leveransen till dig att ske på olika sätt.

Ombuds leverans sker om:

Orderns total vikt är högst 20 kg

Endast 1 kolli

Maximal längd är 1,2 m

Längd + omkrets får högst vara 1,85 m

 Hemleverans i övriga fall.

Ombuds leverans innebär att du blir aviserad via SMS eller E-post av Schenker. Paketet hämtar du hos Schenkers ombud närmast beställd leveransadress.

Leveranstid

Leverans sker inom 3 - 5 dagar efter vi har fått din beställning av lagerförda varor.

Beställningsvaror erhåller leveranstid först efter orderläggning och avtalas med er.

Frakt

Vår fraktavgift beräknas baserat på orderns totalvikt:

140 SEK för totalvikt till och med 20 kg

375 SEK för totalvikt mellan 21 och 35 kg

625 SEK för totalvikt mellan 36 och 120 kg

1 000 SEK för totalvikt över 120 kg

Vi reserverar oss för tillägg på fraktavgiften, då Schenker har special prissättning för leverans till vissa orter och öar i Sverige samt för skrymmande varor, som panel, foder, lister och lavvirke. I dessa situationer kommer vi att be er om tilläggs frakt före leverans. För leveranser utanför Sverige lämnas fraktpriser efter beställning.

Vid frågor gällande fraktavgift till särskild ort  eller vid beställning av virke, vänligen ring eller E-posta oss innan ni beställer.

Paket som ej hämtas ut hos ombud

Påminnelseavisering sker sju (7) dagar efter ankomst till ombud.

Ej uthämtade paket returneras till oss 14 dagar efter ankomsten. Vi tar då ut en returavgift på 140 SEK för att täcka de kostnader vi har i samband med returen.

Ej mottagen order

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kosntader som uppstår.

Beställningsvaror med direktleverans

Beställningsvaror med direktleverans levereras med vår leverantörs transportör. De aviserar dig om leveransen.

Synliga transportskador anmäls omgående till transportören.

Detta gäller både vid köp i vår butik i Bromma och online i E-butiken.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står transportören för via Bastuspecialisten. Om du vid mottangadet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera detta på fraktsedeln innan leveransen kvitteras, och därefter kontakta oss för ny order. Om speditören inte tar på sig skadeansvar, skall du snarast kontakta oss. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäcks inom 2 månader från mottagandet. Vi rekommenderar dig att avemballera och kontrollera ditt gods vid ankomst.

Vid retur av ångrat köp från kund, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

 

Spårning av leverans med försändelsens id kan göras hos Schenker: Följa paket